СНОВИДІННЯ. ВИБРАНЕ

Мирослава Крат, арт-менеджер
 
У всі культурні епохи людину цікавила природа сну, вабили його таїна, ефемерність і, особливо, – зв’язок із реальністю. Описи сновидінь варіюються від зовсім ординарних і побутових до фантастичних,
сюрреалістичних, а тлумачення – від містичного, трансцендентного до виключно наукового. 
 
Андрій Гуренко, мистець
 
Мене завжди дивувало, як умовність лінії, кольору, плями набуває реальности образу й, протилежним чином, є певним образом реальности. Потужність цієї маґії здатна оживити найфантастичніші створіння й водночас зробити так, аби буденне, звичне засяяло дивовижним світлом, наче соняшники Ван Ґоґа.
Кн. 36 №1-2 2014, №3-4 2015

ВЕЧІР-РАНОК

Вікторія Кудрявцева, культуролог
 
Вона – Вечір. Він – Ранок.
Проєкт молодих полтавських художників Наталії Корф-Іванюк та Олексія Іванюка вкотре засвідчує тяглість родинної традиції, а в перспективі, можливо, – народження мистецької династії.
Образи вечора й ранку Наталії та Олексія – не антиподи. Вони тісно переплелися в єдиному темпоральному коловороті. Навіть палітра, основний інструмент, не дає нам підказок, бо фарби неначе перетікають із полотна одного автора на полотно іншого, набуваючи надзвичайно тонких нюансів.
Кн. 36 №1-2 2014, №3-4 2015

КАВ’ЯРНІ Й КВІТИ

Ігор Диченко, мистецтвознавець
 
Особистість відомої української художниці Ольги Кравченко – унікальна. Її творчість має виразно окреслений національний характер, її творча доля унаочнює шлях сміливих шукань
та звершень, спрагу відтворення сили-силенної краси природи. Ольгу Кравченко приваблюють скромні мотиви природи, мінливість освітлення, себто інтонації «монологів»
довколишнього, а точніше – діалогу «художник – натура». Таке «аркодужне перевисання» (Павло Тичина) до природи народжує етюд оптимізму, знаходить щемний відгук у нашому світосприйнятті, емоціях, фантазії.
 
Кн. 36 №1-2 2014, №3-4 2015

ХарБарБонд

Марина Стрельцова, мистецтвознавець
 
Для представників маріупольського об’єднання художників «ХарБарБонд» (Володимир Харакоз, Сергій Бараннік та Олександр Бондаренко) абстракціонізм
став засобом творчої й емоційної емансипації від усталених художніх традицій та обмежень мистецької провінції. Звільненням від гегемонії змісту й ілюзорности
образів реалістичного живопису. Свободою бути самими собою всупереч загальноприйнятим правилам суспільства, що живе в умовах арт-периферії.
Кн. 36 №1-2 2014, №3-4 2015

РОНДО

«Арт-місія» – ґалерейний проєкт, започаткований для популяризації сучасного українського мистецтва у світі, інтеґрації його в міжнародний культурний простір.
Кожен захід,орґанізований у рамках проєкту, стає помітною культурно-мистецькою подією. Це пленери, виставки, видання каталогів тощо. Так, під час ряду виставок,
проведених «Арт-місією», публіка побачила роботи самобутніх художників, які в наш час продовжують традиції українського живопису, вкладаючи в них сучасний зміст.
А в рамках проєкту «Забуті імена» триває робота з повернення імен мистців, пов’язаних з Україною.
Кн. 36 №1-2 2014, №3-4 2015