ПІД ЗНАКОМ ЛЕСЯ КУРБАСА: МАСОВЕ МИСТЕЦТВО

Василь Вовкун, режисер
Новаторські ідеї Леся Курбаса, «людини, яка була театром» [1], не тільки втілені у знакових театральних виставах «Цар Едіп», «Гайдамаки», «Макбет», «Газ», «Джиммі Хіґґінс», «Народний Малахій », «Диктатура» з наголосом на значенні художньої форми, динаміці та ритмізації дії, використанні принципів кінематографічного впливу на глядача, архітектурного офор млення, абстрактного балету, а також створені режисером своєрідної театра льної академії: «з експериментальною майстернею, з цирком та естрадою, з науково-дослідним центром із вивчення театрального мистецтва, зі штабом підготовки молодої зміни у всіх галузях театральної діяльности» [2]. Сюди можна віднести й ху- дожні пошуки Курбаса в кінематографі, факт появи якого в контексті видової специфіки масового мистецтва вже сам по собі – принципова новизна.

Кн. 30-31 №1-2 2013