Шарж як метод оригінального сприйняття і мислення в сучасному мистецтві та мистецькій освіті

Валерій Нестеренко, завідувач кафедри академічного живопису ЛНАМ, доцент 
Шарж, як і кожна мистецька галузь, перейшов різні історичні етапи. Перебуваючи у полі зацікавлень окремих художників, відомих мистецьких періодів та стилів Європи, найбільшого злету шарж досягнув на початку XIX століття і розвивався як мистецький різновид до наших днів. Цьому сприяли соціальні потрясіння, війни, революції, підвищена активність соціальних пошуків потребувала швидких і виразних реакцій та форм сприйняття і творення. Шарж, як вид мистецького формотворення, щонайбільше відповідав таким потребам соціального мислення.
Специфічна властивість шаржу проступає у перевтілення будь-кого в активного учасника діалогу, надаючи йому значних образних уподобань в іронічній, метафоричній, комедійній та романтичній формі. Тому особливість шаржу – куди більша, ніж миттєва зацікавленість, викликана тим, як нетрадиційно трактують людину. 

Книга 8 2007