МОЗАЇКА РЕФЛЕКСІВ

Оксана Маричевська, мистецтвознавець
Кінцем ХІХ ст. мистці створювали краєвиди просто неба. Такий творчий акт означили терміном «пленер». І далі поняття застосовувалося картин, що створювалися поза стінами робітні, фіксували найтонші миті змін природи, віддзеркалювали безпосереднє враження майстра від побаченого. Появу пленерного живопису пов’язують і з іншою важливою подією в історії мистецтва – першими проявами імпресіонізму. Адже саме на пленері Моне створив свій такий мінливий протягом дня Руанський собор, фіксуючи до того ж ледь вловимі нюанси, зміну кольорів, рефлексів під впливом світла та повітря.
Українські мистці того ж таки часу Моне, навчаючись за кордоном у провідних европейських мистецьких осередках – Парижі, Мюнхені, Кракові, не уникнули впливу імпресіонізму з його ідеєю відтворювати живе безпосереднє враження від природи, довкілля. 

Книга 13 №4 2008