МАНДРІВКА НА ХВИЛЯХ ПАМ'ЯТІ

СПОГАД-МОНОЛОГ ХУДОЖНИКА ІВАНА ІЛЬКА
Закарпатське малярство як феномен направду має свою специфіку. Найважливіше те, що школа формувалася на теренах Карпатського краю з незайманим субетносом. По- друге, для Закарпаття в певний історичний період входження до складу Чехо-Cловацької Республіки стало щасливою обставиною, бо приділялася велика увага освіті, будувалися школи, гімназії. Після навчання в академії на Закарпаття повернулися А.Ерделі та Й.Бокшай. Перший – до семінарії як викладач, другий – до гімназії. Через них проходив потік молоді, тож мали змогу виявляти талановитих, почали формувати групу молодих талантів, орґанізували й відкрили недільну школу малярства. Згодом прийшла друга хвиля: Коцка, Контратович, Борецький, трохи пізніше Шолтес, – усі пройшли високу школу живопису. Це були професіонали й автодидакти… 

Книга 25 №4 2011